Träningsschema

För första gången på hundra år har jag faktiskt satt mig ner och gjort ett träningsschema. Jag har fått för mig att jag inte behöver ett sådant då jag är träningsnarkoman. Problemet är ju bara att det får nackdelen att man bara tränar det som man tycker är kul. Det är ju iofs bra att man tränar för att det är kul men det kan ibland sätta käppar i hjulet för själva utvecklingen, både av kroppen och av pannbenet.

Men som sagt, nu har jag gjort ett schema och jag skall följa det benhårt under åtminstone två månader. Om jag slänger in ett extra pass så får man väl se det som bonus. Tyvärr blir det inte mycket till vila men det anser jag för min egen del vara helt överskattat. Min kropp säger till när den vill vila. Så här kommer det i vilket fall se ut:


Måndag: Core+Gymträning (Ben och vader)

Tisdag: Badminton alt. distanspass

Onsdag: FM Gymträning (Bröst+axlar alt. axlar+rygg)+EM Intervaller med IKHP

Torsdag: Bodybalance alt Yoga

Fredag: FM Distanspass+ EM Backintervaller

Lördag: Spinning alt. distanspass

Söndag: Långpass


Så där kommer det att se ut! Det får helt enkelt bära eller brista. Jag hoppas att ni, mina kära läsare, håller koll på mig så att jag sköter mig. Nu kör vi järnet fram till ultradebuten!


Trappor utmaningen mål

Jenny

Verkar vara vettigt att låta kroppen bestämma! När sker ultradebuten då?

Anonym

Ja, var och när sker ultradebuten?

Amanda

Skön vecka!!

John

Jenny:

Ultradebuten sker (förhoppningsvis) den 23 juli :)



Anonym:

Den 23 juli mellan Jönköping och Visingsö blir det ultra!



Amanda:

Alla veckor är sköna ifall man vill att de skall vara det ;)