Träningsschema

För första gången på hundra år har jag faktiskt satt mig ner och gjort ett träningsschema. Jag har fått för mig att jag inte behöver ett sådant då jag är träningsnarkoman. Problemet är ju bara att det får nackdelen att man bara tränar det som man tycker är kul. Det är ju iofs bra att man tränar för att det är kul men det kan ibland sätta käppar i hjulet för själva utvecklingen, både av kroppen och av pannbenet.

Men som sagt, nu har jag gjort ett schema och jag skall följa det benhårt under åtminstone två månader. Om jag slänger in ett extra pass så får man väl se det som bonus. Tyvärr blir det inte mycket till vila men det anser jag för min egen del vara helt överskattat. Min kropp säger till när den vill vila. Så här kommer det i vilket fall se ut:


Måndag: Core+Gymträning (Ben och vader)

Tisdag: Badminton alt. distanspass

Onsdag: FM Gymträning (Bröst+axlar alt. axlar+rygg)+EM Intervaller med IKHP

Torsdag: Bodybalance alt Yoga

Fredag: FM Distanspass+ EM Backintervaller

Lördag: Spinning alt. distanspass

Söndag: Långpass


Så där kommer det att se ut! Det får helt enkelt bära eller brista. Jag hoppas att ni, mina kära läsare, håller koll på mig så att jag sköter mig. Nu kör vi järnet fram till ultradebuten!


Trappor utmaningen mål

Sommarvärme

Jag hade kanske inte förväntat mig att det skulle vara över tjugo grader då jag steg upp idag. Har länge funderat över vad det är för fel på det här landet och varför jag överhuvudtaget bor kvar. Jag mår som bäst då det är över tjugo grader och har man det som krav så är ju Sverige helt klart fel land på vårt lilla klot. Men det är ju inte för sent än. Jag har ju inte ens levt halva mitt liv så det är ju faktiskt bara att flytta när man vill.

Träningen kan ju påverkas om det är för varmt men det funkar ju alldeles utmärkt att springa på morgonen eller kvällen. Dessutom är det ju som så, att befinner man sig i ett land där det inte är ett undantag med sol då blir det helt plötsligt enkelt att stiga upp på morgonen när man inte har D-vitaminbrist tio månader av tolv.


Jag vill ha sol dygnet runt

Sol D-vitamin

 


Les Mills-passen är förmodligen dem samma över hela jorden vilket kan kännas tryggt. Igår blev det som vanligt Core efter jobbet. Ordningen är numera återställd sen förra veckan så därför är jag åter ensam tupp bland hönorna. Dessutom tränar jag så flitigt att jag börjar bli lite tjenis med bästa instruktör Eva. Gärna att man utbyter några meningar innan passet.

Efter passet klev jag in i gymmet och lyfte lite skrot också. På grund av mina Fivefingers går jag tydligen under smeknamnet "Han med skorna". Helt ok, men det vore ännu roligare ifall vissa ville fråga om skorna istället för att stå som en fåne och glo på fem meters avstånd. Jag körde iaf lite bröst och armar. Med den tillväxt som jag har på grund av LCHF-kosten så får jag dock passa mig. Nu för tiden räcker det nästan med att titta på en vikt för att lägga på muskelmassa. Livet är bra märkligt...


Nä man får väl ta det lite lugnt
Gym träning muskler

Stockholm Marathon 2012

Då var man anmäld till sitt första maraton. Den 2 juni nästa år kommer jag att springa Stockholm Marathon. Det finns väl en liten chans att jag kommer springa maraton innan detta datum men det lär inte bli i Stockholm. Jag passade dessutom på att anmäla mig till Göteborgsvarvet samtidigt.

Det passar ganska bra att det är extra tidigt nästa år. Den 12 maj blir mitt sjätte Göteborgsvarv exakt tre veckor innan Stockholm Marathon. Det bli ganska perfekt att köra Varvet som sista långpass innan Stockholm. Jag kommer förmodligen inte sikta på 1:20 utan kommer istället sträva efter ett jämnt och kontrollerat lopp.


Stockholm Marathon