Återhämtningsjogg

Idag blev det årets första gympass och dessutom hann jag med ett litet återhämtningspass på löpbandet också. Först tänkte jag bara värma upp i mina Fivefingers i tio minuter men istället blev det 30 minuter i lugn 6-minutersfart. Trodde faktiskt att vaderna skulle vara lite stela idag men istället verkade träningsverken uteblivit. Efter min återhämtningsjogg blev det ett pass för axlarna. Jag har tänkt att fokusera på axlarna och bålen under en tid. Känns som det kan vara vettigt. Imorgon är det badminton igen och det lutar dessutom åt någon form av underhållning efter matchen.

Idrottsfysiologen Timothy Noakes, tillika författaren av Lore of Running, kommer till Sverige för att tala om var uthålligheten sitter – är det i hjärnan eller musklerna? Rune Larsson, Sveriges mest meriterade ultralöpare, kommer att bidra med sina erfarenheter av samma ämnen. Detta kommer att äga rum den 18-20 februari på Adolf Fredriks kyrkogata 10 i Stockholm. För 500 spänn får man föredrag, för- och eftermiddagsfika, lunch och middag under lördagen. Du kan anmäla dig på Runners World senast den 10:e februari. Det finns dock inte så många platser kvar så skynda dig om du känner att du absolut inte vill missa detta för allt smör i Småland.


Ultra-Rune

Rune Larsson


E526 heter Kalciumhydroxid och är ett surhetsreglerande medel. Basisk förening som framställs genom att man tillsätter vatten till kalciumoxid (E 529). Kallas också släckt kalk. Används i t.ex. kakaoprodukter, ost och chips. Inga kända hälsorisker.