Vatten på flaska

Det var lite kyligare igår under fredagens löpning. Dessutom så hade det tydligen kommit en hel del vatten ovanifrån under dagen vilket innebar en hel del omvägar runt diverse vattenpölar i olika storlekar, former och djup. Det blev bara fem kilometer under 4:00-fart. Det innebar så klart en tid under 20 minuter. Närmare bestämt 19:12. Idag vill jag bara ta det lugnt och tänka på annat än träning. Uppladdningen för morgondagens långpass har börjat.


Dagens låt är "Young Dad" med Hoffmaestro.


 

 

Om du vill veta ungefär hur mycket vatten du skall dricka under ett hårt löpningspass så gör du det enklast genom att ta reda på hur mycket du svettas. Upp på vågen innan passet och ta sedan reda på din vikt efter en timmes löpning. Varje hekto som man förlorar motsvarar två deciliter vätska.

 

Ramlösa Stilla är något jag dricker alldeles för mycket utav och mina kollegor och vänner tycker att jag är knäpp. Jag vet inte vem som är knäppast, den som trycker i sig skräpmat och godis varje dag, eller den som dricker vatten?

 

 

 

E420... Får ni veta på måndag vad det kan vara för kul. Antioxidationsmedlen är ju avslutade så nu kommer den rafflande fortsättningen med de flitigt debatterade sötningsmedlen. DET BLIR VÄL KUL! :).

mialena

Smart uträkning där om hur mycket vätska man förlorar, det ska jag testa. Fast jag undrar - hur definierar man då ett "hårt" pass?

John

Det funkar säkert utmärkt med ett lugnare pass också så länge man ser till att svettas. Det viktiga är nog att man ställer sig på vågen och konstaterar att man tappat vätska. Är det inte allt för varmt ute så behöver jag sällan dricka under passet men blir det längre löpning än 75 minuter då är det nog dags att se till att släcka törsten något.

mialena

Jo det förstås. Jag dricker nog generellt alldeles för lite när jag springer, hårda pass eller inte, men jag klarar inte skvalp i magen!

Sandra Johansson

Härligt att du kämpar på med löpningen :) Går det bättre nu när det inte är 35 grader varmt?