Det tar sig sa pyromanen

Känns oerhört skönt efter badmintonmatchen även denna småkyliga tisdagskväll. Denna tisdag slutade matchen 3-1 till hemmalaget. Reflexerna var magnifika och de stenhårda smasharna satt långt ute i krysset. Det får bli tisdagstradition helt enkelt och får tjäna som riktig egoboost. Medelpulsen låg på 149 och maxpulsen på 170.

I morgon blir det hård benträning och det lutar mot tung knäböj med åtminstone 140 kg på stången. Har idag planerat in ett långdistanspass för löpningen också. Den 16:e oktober är det 15 kilometer som gäller. Bra att ha något att se fram emot och då lär man skita i vilket väder det är också. Bra träning med ett lite längre pass emellanåt och det bör väl stärka karaktären något.


Coleman värmer upp i knäböj



Idag sörjer svenska folket Uffe Larsson. Ryssland är åter i fondtoppen. Riktpriset för en liter 95 oktanig bensin ligger på 12,04 kr och ett svenskt företag har kommit på ett sätt för lata nyblivna mammor att slippa röra på sig ännu mer. Så gnäller du för att magen putar och brösten hänger ner till midjan, då är det bara att suga ut lite fett från magen och därefter spruta in det i brösten. Ingreppet kostar 40 000 riksdaler så när man ändå är igång så kan man ju lika gärna ta lite av fettet från hjärnan och spruta in det också.


Gör som Lolo Ferrari. Skaffa juver.



För att orka med ett långdistanslopp så gäller det att fylla på ordentligt med kolhydrater och det finns en hel del olika sätt och gå tillväga på under den här uppladdningsfasen. Detta kommer jag så klart att komma tillbaka till i vår när det börjar bli dags. Om man inte tillför kroppen tillräckligt med energi utan gör åt med mer än vad som finns tillhands då kan man sluta som dessa båda kvinnor som deltog i Ironman 1997.






I Metro idag kan man läsa en intressant artikel om löparskor där man hävdar att gummit i träningsskor är färskvara. Därför kan det vara klokt att inte köpa löparskor på rea som ni förstår. Gummit blir tillslut hårt och skon tappar sin dämpning. Här kommer tre tips för dig som har kommit igång med löpningen:

Byt ofta. Byt skor efter 150–200 mil. Alltså om du springer 10 mil i veckan ska du köpa nya skor så ofta som var 15-20 vecka. Ha gärna två par som du alternerar mellan.

Duscha skorna. Tvätta aldrig dina löparskor i tvättmaskinen. Duscha i stället av dem med varmt vatten, inifrån och ut, så du får bort smuts och grus. Torka av och låt sedan skorna självtorka.

Växla för årstiden. Springer du på vintern kan det vara bra att investera i ett par vinterlöparskor. Inte så mycket för dämpning utan mer för att de kommer med piggar för minskad halkrisk. Att halka är en vanlig orsak till att man skadar sig.

Kör hårt nu och tänk på att det är bara du som sätter gränsen för vad du kan prestera.


Savannah Sanitoa deltog i friidrotts-VM i Berlin